מתי נפגשים עם ההורים?

מתי נפגשים עם ההורים?
מומלץ שהאב או מישהו מטעם המשפחה יפגוש את הבחור לפני שהבחור שיפגוש את הבחורה, בפרט כשההצעה מגיעה ממישהו זר כמו שדכן או חבר רחוק. להורים יש נסיון חיים וטביעות עין וקורה שבפגישה של האב עם הבחור, מבין מיד שבני הזוג אינם מתאימים. דבר זה חוסך משני בני הזוג עוגמת נפש וטרחה, וגם חוסך חוסר צניעות שיפגשו עם הרבה אנשים לפני שמחליטים על חתן אחד.
יש אפשרות שהאב יראה את הבחור מבלי לדבר עם הבחור. אך אין זה מונע שכדאי גם לפגוש את הבחור ולהחליף עמו מספר מילים. מצורת הדיבור של אדם אפשר לקבל רושם ראשוני על סגנון, רמה רוחנית ועוד.
יש כאלה שאינם פוגשים את הבחור לפני כן. אלא שנוכחים בתחילת הפגישה הראשונה, עם הבחורה. ומחליפים כמה מילים עם הבחור, ולאחר מכן נפרדים מבני הזוג בברכת הצלחה, ועוזבים אותם להכרות ראשונית.
פעמים שיש הורים שמעדיפים להיפגש עם הבחור רק לאחר שהבחורה נפגשת עם הבחור, פגישה אחת, בכדי למנוע מהאב טרחה רבה. בפרט בבחורה שכבר פגשה כמה וכמה בחורים.
כך או כך, חשוב מאוד שהאב ייפגש עם הבחור עוד לפני שמחליטים להינשא. בפרט שלפעמים יתכן שמדובר בבחור שמראה אצטלה של בחור טוב ועדין, אך בפועל ההגדרה הזו רחוקה ממנו כמטווחי קשת.
ישנם בחורים שאין להם בטחון עצמי מספיק בכדי לפגוש את האב, לפני שפוגשים את הבחורה, וישנם שמתרגשים מאוד ממעמד זה ולכן מעדיפים לדחותו. במקרים כאלו או שיפגשו בתחילת הפגישה עם הבחורה כאמור לעיל (ואם האם חפצה מאוד, יכולה אף היא להיות נוכחת בכדי לקבל התרשמות ראשונית) או שיפגשו רק לאחר הפגישה עם הבחורה.
באותה מדה חשוב שהאם של הבחור תפגוש את הבחורה. או לפני הפגישה הראשונה או לאחר מכן. לאמא יש חוש מיוחד להרגיש מי הבחורה העומדת לפניה, ולא כדאי לזלזל בדברים אלו. להורים יש נסיון חיים, כאמור, ודבר זה יכול להועיל מאוד. ובתנאי שאין ההורים ביקורתיים מידי ויביעו את דעתם בכל נושא, ובכל בחור ימצאו פגם.

סיבה נוספת שחשוב שההורים יפגשו את הבחור או הבחורה, שבמקרה שמסתפקים, כיון שההורים ראו כבר את הדמות המדוברת יהיה להם יותר קל לתת עצה נכונה לבנם או ביתם. ונרחיב בזה בהמשך בפרק המדבר על תפקיד ההורים.