פרק יג - סגולות לזיווג

פרק יג - סגולות לזיווג
לפני כל סגולה, יש לזכור כי הכל מפלאות תמים דעים (איוב לז, טז), ויתחזק באמונה תמימה ובבטחון גמור שהכל מושגח בהשגחה פרטית, וכולנו מונהגים, כמו בובה המונהגת על ידי חוטים, שהכל בידי שמים חוץ מיראת שמים (ברכות לג:). ורוב הסגולות הם להרבות בתפילה מעומק הלב, וזבחי אלהים רוח נשברה, לב נשבר ונדכה אלהים לא תבזה (תהלים נא, יט), וה' יושיע אותו ברב או במעט.

סגולות שיסודן חיזוק באיזו מצוה:
קידוש הלבנה בכוונה, הוא סגולה לאדם שימצא את זיווגו, ובא סימן "לבנה" ראשי תיבות בתולה נישאת ליום הרביעי (ספר המידות ערך חיתון).
יאמר בכל יום שירת הים בכוונה (ספר המידות ערך חיתון, שחז"ל השוו את זיווגן לקריעת ים סוף, וכשנקרע הים אמרו שירה).
יאמר בכל יום פרשת קרבנות הנשיאים [במדבר פרק ז' פסוק א-ו. סגולות ישראל מערכת ז אות ז, ספר המידות ערך חיתון).
לקיים מצות שילוח הקן (שם אות ז).
ילמד בעיון מסכת כתובות (שם אות חי).
שתקנה הכלה טלית לחתן, בבחינת מי הקדימני ואשלם (אביעה סגולות עמ' 142).
על ידי ההלכות, זוכה למצוא זיווגו (דרך השידוך עמ' כט).
להרבות בצדקה להכנסת כלה (שם אות יב).
לשדך אחרים (מעין הקודם).
סגולה לזיווג, לקרוא את המעשה הבא ויתחזקו באמונה (בשם "האוהב ישראל" מאפטא)
רבי בעריש הגביר
מעשה בחסיד בשם רבי בעריש תלמידו של בעל "האוהב ישראל" מאפטא. רבי בעריש היה פרוש מענייני העולם, והיה עוסק כל ימיו בתורה ובעבודת ה'. חבריו דאגו לו, ולכן מידי פעם בפעם היו עושים לו מגבית לצורך פרנסתו. לימים נולדו לרבי בעריש שלש בנות. כשבנותיו של רבי בעריש הגיעו לפרקן, חשבו חבריו איזו עצה יעשו בכדי לחתן את הבנות. לבסוף החליטו להוציא קול שרבי בעריש הינו גביר גדול. השמועה עשתה לה כנפיים עד שהגיע לשדכן של העיירה. השדכן מצא לעצמו עבודה קלה. גביר גדול, תלמיד חכם וצדיק, ובת צדקנית שהגיע לפרקה. בנקל מצא השדכן שידוך הגון לבתו של רבי בעריש. הגיע אב החתן עשו תנאים והשדכן קבע שחמש מאות זהובים עבור גביר גדול כרבי בעריש, ענין של מה בכך הוא. שמע הלה ולא ידע מהיכן ישיג סכום כה רב, אך חבריו נתנו בו עיניהם ובלית ברירה רבי בעריש התחייב.
עבר זמן והמתנות הנהוגות להגיע לבית החתן לא הגיעו. אם החתן דחקה בבעלה לבדוק שוב מה טיבו של גביר זה בשם רבי בעריש. לאחר בדיקות וחקירות התבררה התמונה שרבי בעריש יש, אך גביר אין...
בלית ברירה הגיעו החתן ואביו לעיירה לדין תורה אצל "האוהב ישראל" מאפטא זיע"א.
בביתו של רבי בעריש שמעו שהחתן ואביו הגיעו לעיירה, קנו עוף מפוטם והחלו בהכנת סעודה דשנה על מנת להשקיט מעט את הרוחות. שלחה האם את בתה, הכלה, להכין את העוף, יצאה הבת לחפש את התרנגולת המפוטמת, אך לפתע הבחינה שזו יצאה וברחה לה. לאחר מרדף ארוך, נמצאה התרנגולת בתוך איזו מערה בקצה העיירה, נכנסה אחריה הכלה ולפתע התגלה לפניה אוצר גדול. עזבה הכלה את התרנגולת והביאה לביתה את האוצר.
באמצע הדין תורה נכנס רבי בעריש ובידו כל ההתחייבות חמש מאות זהובים בתוספת עוד עשרות זהובים כפיצוי על עוגמת הנפש.
מיד הפסיק הדין תורה והחתונה יצאה לפועל בשעה טובה ומוצלחת.
וכל פעם שהיה האוהב ישראל מאפטא נזכר במעשה זה היה אומר "כשנגזר על זוג להתחתן, יהיה מה שיהיה לבסוף יתחתנו".
הרי שמה' אשה לאיש.
*(מלוקט גם מספר אביעה סגולות עמ' 142).

סגולות שיסודן בתפילה:
עצה טובה, יעתיק לעצמו תפילה לזיווג הגון שתיקנו הקדמונים, וירגיל בה כל יום לאחר תפילת שמונה עשרה (העתקנו תפילה בסוף הספר).
לומר בכונה פרק קכא בתהלים "שיר המעלות אשא עיני אל ההרים מאין יבוא עזרי" דהיינו שמאיִן, דהיינו שאפילו שאין לי כלום, יבוא לבסוף עזרי, שאמרו זכה עזר (וכפי שכתוב במדרש רבא פרשה סח. אמר רבי שמואל בר נחמן, אמר יעקב אבינו שיר למעלות אשא עיני אל ההרים מאיִן יבוא עזרי, אליעזר בשעה שהלך להביא את רבקה לקח עשרה גמלים ואני לא נזם אחד ולא צמיד אחד. ופירש העץ יוסף כלומר על ידי איזה ממון תזדווג לי עזרי ואף על פי שסתם זיווג מן השמים מכל מקום צריך גם כן סיוע בממון. וכן היתה אומרת הרבנית קנייבסקי לומר פרק זה בכונה).
לומר בכוונה פרק לב בתהלים שנאמר בו "על זאת יתפלל כל חסיד אליך לעת מצא" ואמרה הגמרא בברכות (ח.) על זאת יתפלל כל חסיד אליך "לעת מצא" זו אשה שנאמר מצא אשה מצא טוב (משלי יח) (ידוע).
להתפלל על קברו של התנא האלוקי רבי יונתן בן עוזיאל זיע"א הנמצא בעמוקה (ידוע).
לתת צדקה לכבוד ולעילוי נשמת רבי מאיר בעל הנס זיע"א. יאמר פעמיים אלהא דמאיר ענני. ואחר כך יאמר: ריבון העולמים, הזמן לכל מי שצריך מבחורי ובנות ישראל שדוך בנקל, ובתוכם לי, פלוני בן פלונית (סגולות ישראל).
להתפלל ארבעים יום רצופים לכותל המערבי על זיווג הגון (ידוע).
יאמר אחרי תפלת שחרית ומנחה מזמורי תהלים אלו: לב, לח, ע, עא, וקכד (ספר המידות ערך חיתון).
לומר ארבעים יום ברציפות שיר השירים (ידוע).
לקרוא את אותיות שמו ואת אותיות שם אמו (ללא תוספת המלה "בן) בתהילים פרק קיט (בשם המקובל האלוקי רבי יצחק כדורי זצ"ל).
להתפלל על חברו שימצא זיווגו במהרה ובקלות בבחינת המתפלל על חברו וצריך לאותו דבר, נענה תחילה (בבא קמא צב.).


היה אומר רבי נחמן כל הצעה שמציעים אפילו שלא נגמר השידוך, גם זה מן השמים ומקרב את השידוך האמיתי. (ספר המידות ערך חיתון וז"ל: השידוך שדוברים אף על פי שאינו נגמר השידוך בעצמו, גם זה מן השמים, והשידוך לחוד עושה רושם בו ובה. מדרש רבא חיי שרה פר' ס סי' ה. "והנערה בתולה ואיש לא ידעה", שאפילו שידוך אחר לא הציעו לה עדיין ומתאימה ליצחק דהוי עולה תמימה, ומכאן שכל הצעה עושה רושם. ושמעתי ביאור שבשעה שהיו מכריזים ארבעים יום לפני יצירת הולד בת פלוני לפלוני. היו נשמות שקופצות שמא קראו להם, ואותם נשמות, מציעים אותם בשידוכים, עד שמגיע מי שהכריזו עליו).